Fil dividit des de:http://www.lolleida....à-amb-la-lliga/
Durant aquestes setmanes han passat un munt de coses, amb la història de segona A, les cosetes del club amb els jugadors de cada estiu i, és clar, el tema més important de la vida: el Koeman, el Messi, el Bartomeu, la moció de censura i la migranya que em genera sentir-ho a totes hores.
Però com que aquí som de poble només parlaré d'aquest format de lliga incomprensible que ens han posat a segona B i la confirmació d'una cosa que aquí fa molt que sabem, i és que la segona B catalana és amb molta diferència la competició més dura d'aquesta categoria. Ojo el grup que ha quedat, gairebé diria que -per nom- tots els equips són candidats a l'ascens. Un veritable grup de la mort en una temporada que serà importantíssima pel futur.
Que, sobre això, em sembla que no està confirmat oficialment, però va circular que la segona B pro seran dos grups de 20 i que es formarà amb els 4 descensos de Segona A + 36 ascensos de Segona B.
Llavors, de les lliguetes aquestes regionals:
- Els 3 primers es jugaran ascendir a segona, però ja tindran assegurat anar a la PRO (30 equips, 4 aniran a 2A i 26 a PRO).
- Del 4 al 6 es jugaran anar a la PRO o quedar-se a segona B (30 equips, 10 aniran a PRO i la resta a 2B).
- La resta no descendir (si no m'equivoco, que ben podria ser).
Per tant, trobo que està molt clar que la prioritat absoluta ha de ser quedar 3er. És més, si hi ha un any per deixar-se tot el que tinguis damunt la taula, fer un veritable "all in", és aquest. Mai més serà tant fàcil ascendir una categoria: només cal quedar tercer. Arribar a Segona A seria paraules majors, i més tenint en compte que tots tenim molt clar que el Deportivo la Corunya, per mèrits o per decret.
Objectiu difícil ja de per sí i més en aquest grup, esperem que comencin a arribar notícies de fitxatges ben aviat perquè a la que aixequin l'ERTO en marxen una dotzena de patac.